به نهالکاران خوش آمدید

آدرس

تهران-خیابان گیشا-خیابان ۳۶- نظری عارف

ساعت کاری

همه روزه 7:15 صبح تا 8 شب

تماس با ما

۰۹۱۲۳۴۵۳۶۱۱

خرید نهال گیلاس

خرید نهال گیلاس

خرید نهال گیلاس

1402/08/04

نهال گیلاس یکی از میوه‌ هایی است که درختی متوسط تا بزرگ با قامتی با ارتفاع حدود ۵ تا ۶ متر دارد. گیلاس از خانواده گل سرخیان (Rosaceae) به حساب می‌آید و در مناطق معتدل و نیمه سرد جهان پراکنده است. این نهال را می‌توان در اکثر مناطق معتدل ایران نیز کاشت.

نهال گیلاس به راحتی از طریق پایه بذری و پیوند درخت گیلاس به ریشه‌ی نهال‌های سالم و قوی تهیه می‌شود. انتخاب روش مناسب بستگی به شرایط زمین و نیازهای فردی دارد.

نهال گیلاس برای کاشت به یک زمین مناسب و خاک حاصلخیز نیاز دارد. خاک باید دارای زهکشی مناسب باشد و بهتر است pH خاک بین ۶ تا ۷ باشد. این نهال به نور کامل نیاز دارد و معمولاً در مناطقی با نور کامل خورشید رشد می‌کند.

نهال گیلاس به آبیاری منظم و متعادل نیاز دارد. در فصل پاییز و زمستان نیاز به آبیاری کمتر دارد.

از نظر آفات، نهال گیلاس به صورت عمومی مقاوم است. اما ممکن است با برخی آفات و بیماری‌ها مانند آفت کرم گیلاس یا بیماری پوسیدگی تنه، پوسیدگی ریشه و غیره مواجه شود. برای جلوگیری از این مشکلات، می‌توان از ضمن پیشگیری از روش‌های سمپاشی با سموم ارگانیک یا شیمیایی استفاده کرد.

در مراحل اولیه رشد نهال گیلاس، باید به آبیاری منظم و  همزمان به تغذیه مناسب توجه کنید. در صورتی که نهال در خاک فقیری کاشت شود، باید از کودهای آلی یا شیمیایی استفاده کنید تا تغذیه مناسب به نهال فراهم شود.

علاوه بر این، برای رشد بهتر و تغذیه مناسب نهال گیلاس، می توانید در فصل بهار و پائیز از کودهای آلی و شیمیایی استفاده کنید. معمولاً کودهای دامی یا کمپوست مناسب تر برای تقویت رشد نهال گیلاس هستند. در زمان اعمال کود، توجه کنید که از مقدار مناسب استفاده کنید و از زیاده روی در استفاده از کودها خودداری کنید.

نهال گیلاس نیاز به مراقبت برای حفظ سلامتی و رشد مناسب دارد. هرس درخت به طور منظم برای حذف شاخه های خشک و بیمار و تنظیم شکل درخت مهم است. همچنین، برای جلوگیری از ابتلای تنه درخت به بیماری ها و آفات، می توانید از پوششهای سفید مرهم تنه استفاده نمایید.

در نهایت، نهال گیلاس برای استفاده بهتر نیاز به برداشت منظم میوه ها دارد. برداشت میوه ها در زمان مناسب و با استفاده از ابزارهای مناسب انجام شود تا میوه ها آسیب نبینند.

در مراحل برداشت میوه‌ها، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا، مطمئن شوید که میوه‌ها به طور کامل رسیده و به رنگ و طعم مناسبی رسیده‌اند. سپس با استفاده از ابزاری مناسب، میوه را با دقت برداشت کنید. در هنگام برداشت، سعی کنید به شاخه‌ها و برگ‌ها کمترین صدمه وارد شود.

پس از برداشت میوه‌ها، آن‌ها را در ظروف مناسب و با دمای مناسب نگهداری کنید. معمولاً میوه‌های گیلاس در درجه حرارت یخچال بهترین نگهداری را دارند. همچنین، سعی کنید میوه‌های آسیب دیده  را به طور جداگانه نگهداری کنید تا جلوی فساد یک میوه به دیگری را بگیرید.

در نهایت، برای حفظ سلامتی و رشد بهتر نهال گیلاس، مراقبت‌های منظم و دقیقی نیاز است. از آبیاری موثر و  مناسب استفاده کنید و همچنین به طور منظم خاک پای درختان را شخم یا اصطلاحا پابیل کنید. در صورت لزوم، از کمک یک کشاورز متخصص در مراحل مراقبت از نهال گیلاس استفاده کنید.

با رعایت این گام ها و انجام مراقبت‌های مناسب، می‌توانید نهال گیلاس خود را به رشد و تولید میوه‌های با کیفیت برسانید. همچنین، به یاد داشته باشید که محافظت از نهال در مقابل آفات و بیماری‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقالات پیشنهادی

خرید نهال گلابی

1402/07/30

نهال گلابی یکی از نهال‌های محبوب در باغبانی است و برای کشت در مناطق معتدل و سرد مناسب است. در ادامه به برخی اطلاعات مفید درباره نهال گلابی می‌پردازیم

خرید نهال زبان گنجشک

1402/08/22

نهال زبان گنجشک یک گیاه پایا است که به صورت پراکنده در مناطق معتدل و نیمه سرد جهان یافت می‌شود. این نهال برگ های کوچک و براقی دارد

خرید نهال شاه توت

1402/08/07

نهال شاه توت یکی از گونه‌های درختان میوه است که اصلی‌ترین منبع تامین میوه شاه توت است. این درخت از خانواده Moraceae و جنس Ficus است و دارای نام علمی Ficus carica است. 

تمامی حقوق سایت مربوط به نهالکاران است. طراحی سایت : عامر تجارت خلیج فارس