به نهالکاران خوش آمدید

آدرس

تهران-خیابان گیشا-خیابان ۳۶- نظری عارف

ساعت کاری

همه روزه 7:15 صبح تا 8 شب

تماس با ما

۰۹۱۲۳۴۵۳۶۱۱

خرید نهال خرمالو

خرید نهال خرمالو

خرید نهال خرمالو

1402/08/10

خرمالو  Persimmon با نام علمی Diospyros است که در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر تا معتدل بدون یخبندان رشد می‌کند.

ویژگی‌های نهال خرمالو شامل برگهای براق و شاخه‌های بزرگ و خوش‌شکل است. ارتفاع این درخت گاها ۱۰ متر به بالا هم می رسد، برگهای آن در فصل پاییز به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز تغییر می‌کنند.

میوه خرمالو تقریباً به شکل گرد و به رنگ قرمز یا زرد است. مزه‌ای شیرین و طعمی ترش و مطبوع دارد. این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای سلامتی است. در برخی از مناطق، میوه خرمالو برای تهیه مربا، آبمیوه، کمپوت و دسر استفاده می‌شود.

نهال خرمالو به راحتی در تمامی خاک‌ها رشد می‌کند، اما بهتر است در خاک‌های با pH نزدیک به خنثی تا قلیایی کاشته شود. این درخت به نور آفتاب کامل نیاز دارد و در مناطق با زمستان‌های سرد بدون یخبندان و تابستان‌های معتدل تا گرم بهتر رشد می‌کند.

نهال خرمالو از طریق پیوند ارقام مرغوب و تجاری روی پایه بذری خرمالوی وحشی ( خرمندی) تکثیر می شود.
نیازهای نهال خرمالو شامل نور کافی، آبیاری منظم، خاک خوب  و نسبتا  سبک مناسب است. این درخت نیاز به آبیاری منظم دارد. همچنین برای رشد بهتر و تولید میوه به کوددهی مناسب نیز نیاز دارد.

در زمان برداشت میوه خرمالو، باید به نحوه انتخاب و برداشت میوه‌ها توجه کرد. میوه‌هایی با رنگ قرمز تیره و گوشتی نرم‌تر بهترین و مزه‌دهی تر هستند. همچنین میوه‌ها را با دست دسته بندی کرده و با دستان تمیز و خشک برداشت کنید.

نهال خرمالو در باغات و باغچه‌ها به عنوان درخت زینتی و میوه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درخت به عنوان یک درخت سایه‌بان در فضای باز و همچنین به عنوان یک درخت تزیینی در فضاهای خانه و باغچه استفاده می‌شود.

در نهایت، نهال خرمالو یک درخت میوه‌دار محبوب و مفید است که علاوه بر زیبایی و سایه‌بانی، میوه‌ خوشمزه و با ارزش غذایی بالا دارد. میوه خرمالو حاوی ویتامین C، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که به سلامت قلب و عروق، سیستم ایمنی بدن و گوارش کمک می‌کند. همچنین، مصرف میوه خرمالو می‌تواند به کاهش خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کند.

درخت خرمالو نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب دارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد. آبیاری منظم و کافی، کاشت در خاک با زهکشی خوب، کوددهی مناسب و پاشش سموم در هنگام بروز بیماری‌ها و آفت‌ها از جمله راه‌های نگهداری از درخت خرمالو است.

همچنین، باید به بررسی منطقه مربوط به کاشت و بهره‌برداری از نهال خرمالو در محل خود توجه کنید. هر منطقه ممکن است دستورالعمل‌های خاص خود را برای کاشت و نگهداری از این نهال داشته باشد.

بنابراین، اگر به داشتن یک درخت زینتی و میوه‌دار متنوع و مفید علاقه‌مندید، می‌توانید به کاشت نهال خرمالو فکر کنید. با رعایت نکات مربوط به نگهداری و بهره‌برداری، می‌توانید از میوه‌های خوشمزه و مفید این درخت لذت ببرید.

مقالات پیشنهادی

نگهداری و مدیریت باغبانی باغ و باغچه و فضای سبز

1399/02/27

در طی یک سال زراعی ((توسط کارشناسان ارشد باغبانی با سابقه 30 ساله))

خرید نهال خرمالو

1402/08/20

خرمالو  Persimmon یکی از میوه‌های محبوب و خوشمزه است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. خرمالو دارای گوشتی آبدار و شیرین است که طعم و مزه‌ای منحصر به فرد دارد.

خرید نهال سنجد

1402/08/14

نهال سنجد یکی از نهال‌های میوه‌ دار محبوب است که در مناطق آب و هوایی خشک و نیمه خشک قابل کشت است. سنجد از گونه‌های درختچه‌ای است که در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس رویش دارد.

تمامی حقوق سایت مربوط به نهالکاران است. طراحی سایت : عامر تجارت خلیج فارس